Jak hotel zdobywa gwiazdki

W branży hotelarskiej bardzo kładzie się nacisk na to żeby było wszystko jak najlepiej, dlatego właściciele bardzo się starają aby w każdym stopniu zadowolić gości którzy odwiedzają ich pokoje.

Gwiazdki hotelom nadają urzędnicy województw na którym jest postawiony, spotyka się komisja która musi wszystko sprawdzić pod każdym kontem np: jeżeli mają być cztery i więcej gwiazdek to dany obiekt musi spełnić pewne wymogi czyli musi być nad wejściem daszek, podjazd, garaż, a w pokojach tv, barek, łazienka. Taki hotel powinien być łatwy do znalezienia na różnych stronach i żeby było można prostą drogą do niego dotrzeć. Zwraca się uwagę też na cześć mieszkalną i gastronomiczną. W części mieszkalnej chodzi o czystość oraz klimatyzację jak również metraż. Gastronomia to łatwy i szybki dostęp do śniadania, obiady czy kolacji. Nowoczesny hotel powinien też mieć w ofercie apartamenty wysokiej klasy gdzie wszystko jest zapewnione w cenie za pokój oraz śniadanie do pokoju. Łączę WiFi ponieważ dla klientów zwłaszcza młodych jest istotne, każdy dziś ze sobą zabiera smartfon lub laptop i nie ważne czy jest to podróż służbowa, czy rodzinne wakacje. Takie hotele zyskują więcej opinii i gwiazdek ponieważ spełniają oczekiwania swoich gości. Komisja która ma za zadanie sprawdzić takie miejsce i widząc wysokie standardy na pewno przyzna więcej gwiazdek niż tradycyjnemu hotelowi.

Hotel który ma mniejszą ilość gwiazdek aż takich wymogów nie ma, ale też powinien w swojej ofercie mieć coś dla gości np: pokoje z łazienką, TV, lub apartament.

Ważną sprawą też jest jak często taki hotel jest odwiedzany przez gości i czy wystawiają opinie po pobycie.
Dla gości ważna jest:

  • dyskrecja,
  • bezpieczeństwo,
  • czy ma klimatyzację,
  • cena,
  • czy hotel akceptuje zwierzęta, ponieważ coraz więcej ludzi podróżuje ze swoimi pupilami,
  • czy zimą jest ogrzewanie
  • czy jest All Inclusive,
  • czy oferuje śniadanie.

Takie i inne czynniki wpływają na to, ile gwiazdek otrzyma hotel, każdy kto przychodzi chce dla siebie jak najlepiej a to, że każdy człowiek jest inny, to i potrzeby są inne. Kultura osobista recepcjonistki też dużo może nam powiedzieć o całym hotelu, jeżeli jest uprzejma, miła to na pewno będziemy miło wspominać pobyt, w przeciwnym razie nigdy tam już nie pójdziemy ani też nikomu nie polecimy takiego miejsca. Tak jak właściciele i ich pracownicy w hotelu muszą spełniać warunki i mają dość trudno ze względu na duży popyt branży hotelarskiej tak i komisja która przyznaje też ma nie łatwo, ponieważ im więcej ofert i wyższy standard to jest więcej do sprawdzenia i opiniowania.
Jeżeli mamy możliwość znalezienia hotelu i pokoju przez internet to od razu widzimy też opinie innych gości którzy byli więc obserwując i czytając od razu możemy zdecydować czy będziemy chcieli być w takim hotelu, my jako konsumenci mamy ogromny wpływ na to jak branża hotelarsko-turystyczna się rozwija i czego potrzebujemy lub wymagany od hoteli dla siebie.
To dla nas powstają, szkolą pracowników i ulepszania się, aby każdy gość był zadowolony, bo wtedy dla nich są przyznawane gwiazdki, oczywiście później nie spoczywają na laurach tylko idą dalej i dalej, muszą utrzymać przyznane gwiazdki, bo to że je dostają to jedno a drugie hotel też może stracić przyznane gwiazdki jeżeli standardy się pogorszą i nic nie będzie robione w celu poprawienia ich. Tutaj restrykcje są takie, że aby wszystko było dobrze to właściciele nie mogą pozwolić sobie na opuszczenie się w swojej branży.