Etykieta w hotelowym SPA – co wypada, a co nie?

Miło jest spędzić kilka chwil na relaksie w dobrze wyposażonym, przyjemnym spa hotelowym. Jest to fantastyczny sposób na umilenie sobie pobytu w hotelu, spędzaniu wspólnego czasu, odświeżenia zarówno ciała, jak i umysłu, odprężenia się i zadbania o swoje ciało. Istnieje jednak coś takiego jak etykieta w hotelowym spa, czyli ścisłe zasady odnośnie zachowania w spa, których każdy korzystający musi przestrzegać. Jaka etykieta panuje w hotelowym spa?

Czy każde spa ma podobną etykietę w SPA hotelowym?

Każdy hotel spa może mieć inne zasady zachowania się w hotelowym spa. Jednak główne zasady mogą być takie same. Przy większości zabiegów wykonywanych w spa, oraz w stosunku do personelu, który w nim pracuje zasady są takie same.

Nie spóźnij się

W większości wypadków spa hotelowe proszą o przyjście punktualnie lub nawet 15 minut przed rozpoczęciem planowanych zabiegów. Jest to czas, który zaplanowany jest na przebranie się w jednorazową bieliznę i szlafrok.
Zazwyczaj, jeśli spóźnisz się na swój zabieg, może być on skrócony, by następny klient hotelowego spa mógł o czasie rozpocząć swój czas relaksu.

Pamiętaj o higienie

Higiena jest bardzo ważna – dzięki niej nasza skóra jest zdrowa, czysta i wyglądamy schludnie. Dzięki myciu jesteśmy lepiej odbierani. Podobnie jest przed zabiegiem w spa. Zaleca się by przed zabiegami, zwłaszcza takimi jak masaż, czy tym podobne, dobrze wziąć prysznic.
Najlepiej krótki, ale porządny. Lepiej jednak nie używać podczas niego peelingów, żelów złuszczających, nie golić się – lepiej robić to cztery godziny przed zabiegami. Najlepiej umyć się delikatnym żelem, by pozbyć się możliwego potu i zabrudzeń, dla komfortu naszego i osób, które będą miały kontakt z naszym ciałem na przykład podczas masażu.
Dobrze też nie używać po takim prysznicu balsamów, kremów, czy innych specyfików do skóry. Mogą one stworzyć pewną powierzchnię, która zmniejszy skuteczność zabiegu, albo wejdzie w niepożądaną reakcję z produktami użytymi przy zabiegu.

Telefonom mówimy nie

Dzwonek telefonu lub głośne rozmowy przez telefon czasami przeszkadzają każdemu. Zwłaszcza jednak mogą być one uciążliwe w spa. Dlatego większość hotelowych spa w regulaminie, który mówi o tym jak zachować się w tym miejscu wskazuje na pozostawienie telefonu w zamkniętym pokoju, sejfie pokojowym, w przebieralni na dodatek wyciszonego.
Dzięki temu nie przeszkadzamy innym w ich odpoczynku, a także nie utrudniamy pracy personelowi spa.

Nie spożywamy alkoholu i używek

Przed wizytą w spa nie jest mile widziane spożywanie alkoholu, albo co gorsza jego wnoszenie na teren spa jest surowo zakazane. Dotyczy to również innych używek jak papierosy, produkty tytoniowe, e-papierosy – zapach papierosów nie jest mile widziany w spa, a tym bardziej palenie na terenie obiektu.
Trzeba pamiętać również o tym, że samo stwierdzenie bycia pod wpływem alkoholu, może być podstawą do odmówienia kontynuowania zabiegu. Przy czym jesteśmy zobowiązani do zapłacenia pełen ceny.
Dlatego lepiej nie ryzykować i przed zabiegiem nie korzystać z używek.

Lepiej nie jedz ciężkich posiłków

Niewskazane jest jedzenie ciężkich, tłustych posiłków przed zabiegami. Wszelkie skutki uboczne takie jak możliwe gazy, uczucie ciężkości i pełności nie jest przyjemne podczas zabiegów, ale także może być utrudnieniem dla personelu lub innych osób korzystających ze spa.

Nie używamy aparatów i kamer

Wydaje się, że miło jest mieć kilka zdjęć z pobytu ze spa lub nagrać filmik jak mamy ciekawy zabieg. Mimo wszystko jednak musimy pomyśleć o innych – nie dla każdego będzie to komfortowe by znaleźć się na takim zdjęciu czy nagraniu.
Dlatego w większości spa obowiązuje zakaz używania z takich urządzeń, by uniknąć nieporozumień i przykrości.

SPA to miejsce odpoczynku, nie marketingu

W większości Spa obowiązuje zakaz akwizycji i promowania poprzez materiały reklamowe, promocyjne. Dlaczego?
Bo do SPA większość osób idzie odpocząć, a nie być wystawionym na działanie marketingowców, czy akcji promocyjnych pochodzących od innych klientów, czy także personelu – nie licząc propozycje innych lub kolejnych zabiegów, co jest częścią ich pracy.
Takie zachowanie może być podstawą do przerwania zabiegów z koniecznością zapłacenia pełnej ceny.